Dijitalleşme ve sürdürülebilirlik hedefleri doğrultusunda, TÜRKAK OECD İyi Laboratuvar Uygulamaları (İLU) süreçleri, 15 Ocak 2025 itibarıyla TÜRKAK Akreditasyon Süreç İşletim Sistemi (ASİST) üzerinden yürütülecektir.
Bu tarihten itibaren yapılacak tüm yeni başvurular yalnızca ASİST Portali (https://asist.turkak.org.tr) aracılığıyla kabul edilecektir. Öncesinde yapılan başvurular ve uygunluk beyanı süreçleri ise mevcut süreçleri tamamlanıncaya kadar eski portal (http://secure.turkak.org.tr/) üzerinden işlem görmeye devam edecektir.
Yeni sistemle birlikte:
ASİST portalde işlem yapabilmek için elektronik imza kullanımı gerekmektedir. Elektronik imzanızı, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından yetkilendirilmiş hizmet sağlayıcılardan temin edebilir (https://www.btk.gov.tr/elektronik-sertifika-hizmet-saglayicilari) ve ASİST portal üzerinde tanımlayabilirsiniz.
Elektronik imzanın kullanımıyla ilgili sıkça sorulan sorular ve çözüm önerileri için hazırlanan rehber doküman, asist portal üzerinden erişime sunulmuştur. Elektronik imza ile ilgili sorunlar için onlinebasvuru@turkak.org.tr adresine e-posta yoluyla ulaşabilirsiniz.
İLU Test Birimlerine önemle duyurulur.