T.C. DIŞİŞLERİ BAKANLIĞI
TÜRK AKREDİTASYON KURUMU

Duyurular

03.05.2019  Duyurular
Belge inceleme başvurularının online olarak alınması ile ilgili duyuru

Akredite Belge İnceleme başvurusunda bulunacak değerli firma yetkilileri,

Kamusal ve ticari iş ve işlemlerin elektronik ortamda yapılmaya başlanması ile birlikte, TÜRKAK, Akredite Belge İnceleme başvurularını “yeni TÜRKAK e-portalinde" online olarak 06.05.2019 tarihinden itibaren almaya başlayacaktır.

Akredite Belge İnceleme başvurularının online olarak alınması ile birlikte zaman kayıplarının ve kağıt kullanımının azaltılması amaçlanmaktadır. Bu çerçevede etkin bir iş sürecinin yönetilmesi hedeflenmektedir.

Firmalar online başvuruda gerekli olan tüm bilgileri doldurduktan sonra Akredite Belge İnceleme ücretini online olarak ödeyeceklerdir. Ödeme sonrasında düzenlenecek olan fatura, firmanın irtibat e-posta adresine e-fatura (başvuru formunda yazılması zorunlu olan) olarak gönderilecektir.

Online Akredite Belge İnceleme başvurusunda bulunan firmalar, evraklarını başvuru esnasında bildirdikleri irtibat e-posta adreslerine gönderilen şifre ve kod numarası ile takip edebileceklerdir. Olumlu sonuçlanan evraklarını kendilerine açılan ekrandan QR kod ve e-imzalı olarak temin edebileceklerdir. 06.05.2019 tarihinden sonra alınan başvurulara dair Akredite Belge İnceleme Formların elden teslimi veya kargo ile gönderimi yapılmayacaktır.

Online başvurunun devreye alınacağı 06.05.2019 tarihinden itibaren elden, posta ve kargo ile gönderilen başvurular işleme alınmayacaktır.

Akredite Belge İnceleme Başvurusunda gerekli olan evraklara ulaşmak için tıklayınız.

Türkak Yeni E-portalına ulaşmak için tıklayınız.