İlk Akreditasyon Başvurularının Online Olarak Alınması

Değerli Uygunluk Değerlendirme Kuruluş Temsilcileri /Denetim Ekibi Üyeleri,

Kamusal ve ticari iş ve işlemlerin elektronik ortamda yapılmaya başlanması ile birlikte, TÜRKAK ilk akreditasyon başvurularını “yeni TÜRKAK e-portalinde” (portal.turkak.org.tr) online olarak almaya başlamıştır.

Kendini her alanda geliştirmeyi hedefleyen bir kurum olan TÜRKAK, ilk akreditasyon başvurularının online olarak alınması ile birlikte zaman kayıplarının ve kağıt kullanımıyla çevreye verilen zararın büyük ölçüde azaltılmasını sağlayacaktır. Bu çerçevede hem kuruluşlar hem de faaliyet alanımız içerisinde yer alan tüm bireyler için etkin bir iş sürecinin yönetilmesi hedeflenmektedir.

Kısa bir süre boyunca, geçiş süreci tamamlanana kadar, kuruluşların akreditasyon başvurularını hem online ortamda e-imzalı olarak, hem de mevcutta olduğu gibi kağıt ortamında ıslak imza ile iletmesi gerekmektedir. Geçiş süreci tamamlandıktan sonra ise kamuoyuna tekrar duyuru yapılacak ve tüm akreditasyon başvuruları artık sadece online olarak alınacaktır.

Kuruluşlar online başvuruda gerekli olan tüm bilgileri doldurduktan sonra akreditasyon talep ettikleri kapsamları online olarak seçecektir. Başvuru ile ilgili tüm bilgiler tamamlandıktan sonra kuruluşlar başvuru ön izlemesini ve akreditasyon sözleşmesini görecek ve kontrol edeceklerdir. Bu kontrolden sonra kuruluşlar başvurularını ve akreditasyon sözleşmesini e-imza ile imzalayarak değerlendirilmek üzere TÜRKAK’a gönderecek ve başvuruyu tamamlayacaklardır.

Online akreditasyon başvurusu aşamasında herhangi bir sorun yaşanması halinde onlinebasvuru@turkak.org.tr adresine e-posta gönderebilirsiniz.

OnlineBasvuruKilavuzu.pdf Yayınlanma Tarihi:16.01.2019